APS FAUNÀTICS – TRIA LA TEVA AVENTURA

Una de les activitats que s’ha desenvolupat dins de l’APS FAUNÀTICS és “Tria la teva aventura”. A través d’aquesta activitat el nostre alumnat ha pogut conèixer els llibres anomenats “Tria la teva aventura”, un format que va ser molt conegut als anys 80 i 90 i que permetia al lector/a, durant la seva lectura, anar triant entre diverses opcions, de manera que el desenllaç de la història és una o altra, en funció de les opcions triades.

En primera instància, l’alumnat va tenir a la seva disposició dues històries d’aquest tipus, escrites pel nostre professorat, en les quals els protagonistes eren les espècies protegides objecte d’aquest projecte APS.

Finalment, i una vegada que l’alumnat ha estat familiaritzat amb aquest format de document, se’lls ha proposat una activitat en la qual passaven de lectors/es a escriptors/es i en la qual havien d’escriure la seva pròpia història. Per realitzar aquesta activitat es va fer servir l’aplicació web “Twine” (https://twinery.org/). L’alumnat va tenir una plantilla inicial a la seva disposició (es mostra a la següent imatge), que van poder modificar per adaptar-la a la seva pròpia història.

Una vegada escrita la història, aquesta s’exporta a format web (com es mostra a la següent imatge), permetent que sigui fàcilment accessible i 100% llegible.

Als següents enllaços podeu accedir a dues de les històries escrites pel nostre alumnat: