Projecte SPIDER

Ens hem preguntat alguna vegada quins són els efectes que produeixen en el nostre sistema nerviós o organisme les begudes energètiques, el cafè, la taurina i altres?

Aquest projecte neix amb l’objectiu de contestar aquesta pregunta i també conscienciar els nostres alumnes i sobretot la societat en general sobre l’efecte que tenen certes substàncies d’ús quotidià (la cafeïna, present en begudes de cafè; o la taurina present en les begudes energètiques de moda).

A la vegada hem decidit ampliar el nostre camp d’estudi amb dues substàncies menys conegudes: un antidepressiu i les sals de molibdè.

Per una banda, el fenobarbital que és un tipus d’antidepressiu,  i entendrem una mica més com aquests compostos funcionen en el nostre organisme i veurem les seves conseqüències.

Per altra banda, els alumnes han decidit fer una recerca en la investigació de la biotecnologia i veure com poden canviar les propietats mecàniques d’una teranyina quan aquesta incorpora sals de molibdè.

Per acabar dir que hi ha molt pocs estudis realitzats en aquest camp, i que l’origen va ésser als anys 40, quan un científic alemany, Hans Peter Rieder, va realitzar una investigació per entendre els efectes de l’esquizofrènia donant substàncies com la cocaïna, LSD, heroïna a taràntules i veure els seus efectes.

Per més informació, podeu visitar el següent site: https://sites.google.com/iesquartodelrei.es/proyectospider