Jornades de conscienciació sobre l’esport adaptat i inclusiu.

Durant el mes de març tots els alumnes de l’IES Quartó del Rei participen en unes jornades amb l’objectiu de conscienciar i sensibilitzar sobre la inclusió de totes les persones en la pràctica esportiva.

Es tracta d’una iniciativa per a posar en relleu les dificultats i de les necessitats de suport que requereixen persones amb diversitat funcional. Aquesta experiència és una oportunitat per a poder empatitzar amb ells i fixar-se en el seu potencial i no en les seves dificultats.

Aquestes jornades d’educació per a la solidaritat i normalització a través de les activitats físiques i esportives adaptades i inclusives està impulsada per Vicent Costa, Monitor
Esportiu Adaptat, i organitzades pel Departament d’Educació Física de l’IES Quartó del Rei. Les sessions estan incloses dins del programa SOM ESPECIALS, d’inclusió esportiva en l’àmbit escolar, que duu a terme el mateix Vicent Costa des de fa 3 anys en diversos centres educatius.

Les activitats es vénen desenvolupant en poliesportiu municipal de l’ajuntament de Santa Eulària des Riu.

El programa que reben els alumnes es divideix en dues sessions: una breu xerrada introductòria sobre discapacitat i esport i la realització de jocs preesportius inclusius i introducció al goalball (esport d’equip creat exclusivament per a esportistes cecs), totes elles a càrrec de Vicent Costa.

A més, en les jornades del dijous 11 de març i divendres 12 de març els alumnes van comptar amb la presència en el centre escolar del paratriatleta eivissenc Javier Vergara, qui va delectar a tots els presents amb una xerrada sobre valors humans i esportius així com una demostració de les seves qualitats esportives. També va intervenir el seu entrenador i president del Grup Esportiu Presumptes Triatletes, Pablo Mendieta.