La nostra visió de centre parteix de la implicació de tota la comunitat educativa dinamitzada per l’equip impulsor del centre i de l’assessorament del Programa de Millora i Transformació.
La visió es fonamenta en els 4 eixos del següent marc educatiu:
El nostre procés de construcció de la visió:
CURS 23-24:
El curs 23-24 vàrem iniciar un camí per a la construcció de la visió de l’IES Quartó del Rei, és a dir, un procés que ens permeti concretar els nostres trets d’identitat, què volem que els nostres alumnes aprenguin, què considerem imprescindible ensenyar, els nostres valors, etc.
En aquest procés varen participar les famílies, l’alumnat i el professorat. Com a resultat tenim el nostre logo, lema i propòsits.
El nostre propòsit:
A l’IES Quartó del Rei volem que el nostre alumnat, a més de tenir coneixements acadèmics, siguin persones amb:
- Valors: tolerants, empàtiques, solidàries, respectuoses.
- Habilitats personals: autònomes, reflexives, crítiques, creatives, amb capacitat per organitzar i gestionar el propi aprenentatge.
- Habilitats socials: capacitat de cooperar i treballar en equip, assumir responsabilitats, …
- Destreses comunicatives: bona comprensió i expressió oral i escrita i gust per la lectura.
Lema i logo:
Vídeo: En el següent vídeo es resumeix el procés i els resultats de la construcció de la visió de centre amb tota la comunitat:
https://drive.google.com/file/d/1oeOQWVCDFG5YARCa6ad_HJOgIUJpdnDA/view
CURS 24-25:
Durant el curs 24-25 hem continuat fent feina a partir de tota la informació que vàrem recollir i hem concretat per on començar, els nostres imprescindibles, i hem compartit idees de com dur-los a la pràctica tenint presents elements metodològics, organitzatius i d’avaluació.
Els nostres imprescindibles, és a dir, aquells elements sobre els quals volem reflexionar i millorar són:
- Competència lingüística: expressió i comprensió oral.
- Competència lingüística: expressió i comprensió escrita.
- Saber estar: respectar valors cívics i conviure.
- Saber ser: autoconeixement, habilitats socials, esperit crític.
- Cultura general més coneixements bàsics.
- Aprendre a aprendre: autonomia, autoaprenentatge, estratègies de resolució, organització, responsabilitat.
Tota aquesta feina l’hem fet mitjançant claustres pedagògics:
La següent passa, pel curs 25-26, serà prioritzar-ne un i fer una prova pilot, analitzar si ens ha ajudat a millorar per a després, generalitzar-lo.