COMPRA ONLINE

COMPRA ONLINE DE CHROMEBOOK PER L'ALUMNAT DE 1r ESO. CURS 2018-2019

El període de compra dels Chromebooks a través de la botiga virtual ha finalitzat.

Si no han fet la compra, han de venir al centre com a tard demà dimecres 19 per poder-ho fer.

Darrera actualització el Divendres, 22 Juny 2018

DEPARTAMENT DE FILOSOFIA

Com aprovar Valors Ètics i Filosofia

Declaració Universal dels Drets Humans                          Declaració Universal dels Drets de l'Infant

Instruccions per recuperar a setembre:

Instruccions sobre la feina que s'ha de presentar el dia de la recuperació extraordinària de setembre.

S’han d’entregar les respostes a les següents preguntes.

Si les respostes són completes i correctes, no caldrà fer cap examen per aprovar.

1r. ESO

Respon a les següents qüestions de manera detallada i en lletra clara:

1.- Pots recordar els teus primers dies d'escola?

Al menys pots recordar qui et va ensenyar a escriure, llegir, dibuixar i tot això que solem aprendre de ben petits.

Digues com era l'escola i els mestres. i també com eren els teus companys.

Què destacaries com al millor d'aquests primers anys? Raona la resposta. I què va anar pitjor? Pots explicar-ho? (Endavant, són preguntes per fer-te recordar i reflexionar).

2.- Amb l'ajut de fotografies ,dibuixos, i qualsevol altre material que vulguis afegir, intenta recordar les teves sensacions i emocions d'aquells primers dies d'escola. Quines conclusions pots treure'n ara que ja han passat els anys?

3.- Creus que tots els infants del món haurien de tenir dret a iniciar-se en l'educació d'una manera plena i satisfactòria? Quins creus que són els principals factors que ho arriben a impedir, tals com lloc de naixement, malalties, etc.?

4.- Com creus que la Declaració Universal dels Drets de la Infància pot contribuir a millorar les condicions d'aquests nens i nenes desfavorits? I per acabar, com creus que pot ajudar tu mateix ?

2n. i 3r. ESO

Respon a les següents qüestions de manera detallada i en lletra clara:

1.- Al món que t' envolta hauràs observat situacions de desigualtat i discriminació.

Destaca les que et semblin més rellevants. Fes-ne la descripció i comenta'n les causes (guerres, repartiment injust de les riqueses, etc.).

Pots trobar exemples en els medis de comunicació i a les xarxes socials, però també a la teva experiència més propera. A diferents ambients i llocs, al carrer, als centres educatius, etc.

Procura que el teus exemples siguin el més variats possible. Com a mínim tres.

2.- Relaciona cada una d'aquestes situacions amb la Declaració Universal dels Drets Humans. I digues en quin article està recollit.

3.- Quin creus que és el paper de les ONGs, com ara Amnistia Internacional, i dels Estats?

4.- Quin creus que hauria de ser el paper de les persones, que ara coneixem com societat civil, i que es posa de manifest en l'associacionisme i les manifestacions al carrer?

5.- Per últim, creus que hi ha possibilitats de que les persones individualment considerades puguin fer alguna cosa per tal de que els drets humans regeixin la convivència de tots i ajudin a minimitzar els efectes de les injustícies?

4t. ESO

Respon a les següents qüestions de manera detallada i en lletra clara:

1.- A la publicitat, a les xarxes socials,  en la pràctica de qualsevol esport, en una paraula, al món que t'envolta, pots trobar molts elements que et poden influir, o ja ho han fet. Quins són els més destacats en la teva pròpia experiència?

2.- Pots dir si alguna vegada has sentit que aquestes influències entraven en conflicte amb els teus valors ètics? Aquesta situació t'ha portat a reflexionar, a treure alguna conclusió?

3. Explica quin paper juga l'educació en la possibilitat d'assumir valors que ens permetin gaudir d'una vida plenament humana?

4.- En quins moments has pensat que comparteixes  valors ètics amb moltes altres persones?

5.- Pots justificar l'autonomia de que disposem les persones a l'hora d'assumir uns determinats valors? Quin paper hi juguen l'esperit crític, la capacitat de reflexió i la llibertat de consciència?

Vist: 2086